Pohjois-Karjalan Matkojenyhdistelykeskuksen (MYK) palvelut ovat kuluvan kevään aikana kiinnostaneet. Esimerkiksi 90 minuutin vasteaika tilauksen ja kuljetuksen saapumisen välillä sekä saapuvien autojen varustetason vaihtelu herättää kysymyksiä ja mielipiteitä.
Pohjois-Karjalan maakunnassa välimatkat asiakkaiden luo vaihtelevat suuresti. Kun kuljetus tilataan Matkojenyhdistelykeskuksesta vähintään 90 minuuttia ennen aiottua matkaa, pystytään varmistamaan, että autolla on riittävästi aikaa siirtyä asiakkaan luo matkatilauksen saatuaan. Parhaassa tapauksessa myös samanaikaisten ja -suuntaisten kuljetusten yhdistely on mahdollista hyvissä ajoin tehtyjen tilausten ansiosta.
MYKin toiminta pohjautuu pitkälti asiakkaan ja Siun soten yhteistyössä ylläpitämiin taustatietoihin. Kun asiakkaan matkustukseen liittyvät erityisvaatimukset - esimerkiksi tarvittavat apuvälineet - ovat Siun soten tiedossa, asiakkaalle pystytään tilaamaan oikeanlaisen varustetason omaava auto.
Taksiliikenteen ruuhka-aikoina autojen saatavuudessa on vaihtelua, mikä voi asettaa haasteita kuljetusaikataulujen suunnittelulle ja myös tilattujen lähtöaikojen täsmälliselle toteuttamiselle. Matkojenyhdistelykeskus ei kuitenkaan koskaan peru matkaa asiakkaan tietämättä, saati vastoin tämän tahtoa.
Matkatilauksen käsittelyssä ovat mukana MYK, asiakas ja kuljettaja, ja aina kun tekemiseen liittyy useita osapuolia, inhimillisen virheen mahdollisuus on olemassa. Korjaaviin toimenpiteisiin ryhdytään MYKissä välittömästi, kun tieto puutteellisesta toiminnasta saapuu. Siksi asiakkailta saatu nopea palaute on virheiden oikaisussa olennaisen tärkeää.